12 Eylül 2009 Cumartesi

Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden...

Sonsuzlığa Giden Yol

Merdiven logosu ve fotoğrafları bir çok yerde kullanılır. Merdiven; iniş ve çıkışı, başarı ve çöküşü ifade eder.

Metrodan bizi gün yüzüne çıkaran merdivenler, bir çok şeyi anlatabilir. Bir merdiven fotoğrafı bir çok anlam içerebilir. Bir şirket logosunda merdiven çıkılması başarının yükselişi, inişi ise başarısızlığı ifade eder. Yine bir dersane kitapçığında bu merdivenlerle ifade edilir.Cennet ve cehennem kavramları film, dizi veya çizgi film gibi yerlerde merdivenle tasvir edilir.

Ben bu fotoğrafımı güneşli bir günde metrodan çıkarken çektim. Merdivenin yukarısında, ışığın yoğun olduğu yerde oluşan ışık patlaması fotoğrafı farklı yaptı. Bende bunu simetrik olarak kimse yokken çektim. Ortaya değişik bir görüntü çıktığını düşünüyorum.

Bu fotoğrafa bakınca şu düşünceler aklıma geliyor: Başarı  sonucu mutluluktur, canlı renklerle tasvir edilir, ışık olarak aydıınlıktır. O zaman bunu başarıya göre yorumlarsak, merdivenin yükselmesi mutluluğu, huzuru getirir. Aynı şekilde cennette giden yolu bu şekilde tasarlayabiliriz. Cennet huzur ve aydınlıktır merdivenide bu fotoğraftaki gibi olabilir. Bana göre fotoğraftaki ışığın doruk noktasıdır. O da sonsuzluğu ifade eder.

Bu fotoğraf bana simetrik açıları, mutluluğu ve sonsuzluğu çağrıştırdığı için bunu farklı buluyorum. Umarım sizde beğenirsiniz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder