25 Ekim 2009 Pazar

Cansu ile yaptığım röportajım...

Cansu ile ödev için yaptığım röportajım. Teşekkürler canım arkadaşım.

“Çözüm stratejileri öğrencilere derslerde öğretiliyor”

Global kriz tüm dünyayı ve Türkiye’yi etkisi altına aldı. Birçok kişi bundan olumsuz etkilendi, etkileri de hala devam ediyor. Peki, ekonomi ve mali işlerle ilgili bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerine, büyük ve küçük krizlerde nasıl ders veriliyor? İşletme, ekonomi, pazarlama, ticaret gibi mesleklerde çalışacak öğrencilerin fikirleri, işletme ve gelecek hakkındaki düşünceleri neler? Üniversitelerde okutulan dersler, güncel yaşamda da geçerli mi, yoksa sadece okulda ders olarak mı kalıyor?

İstanbul Aydın Üniversitesi İngilizce İşletme ikinci sınıf öğrencisi Cansu Yıldız, yaptığımız röportajda bu sorularımıza cevap verdi. Bölümünde ikincilik derecesi olan Cansu Yıldız, aynı zamanda çalışan bir öğrenci olarak piyasa hakkındaki fikirlerini bizimle paylaştı. Mesleğinin geleceği ve bölümüyle ilgili bize açıklamalarda bulunan Yıldız, işletme bölümünü öğrenci ve piyasada çalışan biri olarak değerlendirdi.

İngilizce İşletme bölümü hakkında ne düşünüyorsunuz?

İyi bir işletmeci olmak isteyenler için iyi bir bölüm olduğunı düşünüyorum. Okulumuz iyi bir işletmeci ve başarılı bir lider olması için öğrencilerine iyi bir eğitim veriyor. Bölümümüz de geleceğin mesleği. Her geçen gün bu bölüme talep artıyor.

Üniversitenizin iyi bir eğitim verdiğine inanıyor musunuz?

Üniversitedeki hocalarımızın gayet kaliteli olduğuna inanıyorum. Hocalar anlamadığımız başka dersler hakkında bile bize yardımcı olabiliyorlar, kendi derslerinden fedakarlık yapıyorlar. Dersi anlamamız için her türlü yardımı ve eğitimi veriyorlar.

İngilizce İşletme zor bir bölüm. Sınavlarınıza nasıl hazırlanıyorsunuz?

Önce Türkçe’sine çalışıyorum, konuları anlıyorum. Daha sonra ingilizcemin yeterlilik seviyesine göre konuları toparlayıp, sorulan sorulara o şelikde cevap veriyorum

Bölümünüzü isteyerek mi seçtiniz?

Meslek lisesi muhasebe bölümünden mezun olduğum için bana en uygun bölümün bu olduğunu düşündüm. Kariyerime bu alanda ilerlemek istiyorum.

İşletmeyi ingilizce okumanın dezavantajları var mı?

Bu bölümü okuyunca çok iyi ingilizceye sahip olacağız. Dezavantajı ise, işletme dersinden çok ingilizceye ağırlık veriliyor. Bu da bazen işletme dersinin bazı konularda aksamasına neden oluyor.

Ailenizde işletme ile uğraşan biri var mı?

Ailemde işletmeci sıfatıyla görev yapan yok. Fakat kendi dükkanlarını kendileri işletiyor. Dolayısıyla işletmeci de oluyorlar. İsim olarak işletmeci olmasalarda, kendi dükkanlarını işleterek bu işi de yapıyorlar.

Mesleğinizin geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz?

Ticaretin gelişmesi ve kitle iletişim araçlarının artması ingilizceye olan ihtiyacı doğurdu. Her işte olduğu gibi işletmede de ingilizce olması gereken özelliklerden biri. Ve ingilizce bilmek gittikçe zorunluluk haline geliyor. Gelecekte bu mesleğe ingilizce yetmeyecek iki-üç dil bilmek mecburi hale gelecek. Bu da ülke olarak daha fazla ticaret yapmamıza olanak sağlayacak. Sonuç olarak gelecekte bölümün daha fazla ilerleyeceğini düşünüyorum.

İşletmenin hangi alanında görev yapmak istiyorsunuz?

Finansla ilgili olduğum için ve bu alana daha fazla yararlı olacağıma inandığım için bu alanda çalışmayı düşünüyorum.

Siz hem okuyor hem de çalışıyorsunuz. Bu alanda çalışan biri olarak işletme alanını mali bakımdan nasıl buluyorsunuz?

Küresel kriz tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye’yi de kötü bir şekilde etkiledi. Işletmeler maliyetlerini düşürmek için işçi sayılarını azaltmak zorunda kaldı. Bu neden işsizliğin artmasına sebep oldu. Tüm işletmeler şu sıralar toparlanmaya çalışıyor.

İşletme okumanın piyasaya faydası nedir?

Bu tür küresel krizlerde işletmenin en az zararla krizi aşması gerekir. Nasıl bir yol izlenmesi gerektiği ise öğrencilere bölüm derslerinde anlatılıyor. Çözüm stratejileri öğrencilere detaylı olarak öğretiliyor.

İngilizce İşletme okumak isteyen öğrencilere, bir öğrenci olarak tavsiyeleriniz neler?

Bu bölümü okumak isteyenler, piyasayı, ekonomiyi ve yönetimi çok yi bir şekilde takip etmeleri gerekiyor. Özellikle dersleri kaçırmamak lazım. Güncel olaylarla bölüm derslerini özdeşleştirmek gerekiyor. Ben tüm arkadaşlarıma bölümümü ve mesleği tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder